Zoekmachine optimalisatie 1. |
Wat is zoekmachine optimalisatie?
Zoekmachines indexeren uw website volgens verschillende wiskundige modellen (algoritmen). Iedere zoekmachine hanteert eigen criteria (wegingsfactoren).
Marketeers en webmasters die middels zoekmachine optimalisatie een top 20 positie willen bereiken zullen veel tijd en energie moeten stoppen in het bestuderen van de gebruikte algoritme.
Het continue toepassen van nieuwe technologieën en aanpassing van wegingsfactoren (rankingfactores) maakt zoekmachine optimalisatie de uitdaging in zoekmachine marketing. Zoekmachine Optimalisatie stappenplan:Stap 1. Kies de juiste keywords Stap 2. Website optimalisatie Stap 3. Verkrijg waardevolle links (link populariteit) Stap 4. Aanmelden zoekmachines Stap 5. Evaluatie zoekmachine optimalisatie
De sleutel van zoekmachine optimalisatie is inzicht, energie en doorzettingsvermogen. Verander niet telkens uw strategie.
zoekmachine optimalisatie - Keyword selectie Bepaald de keywords die het meest belangrijk zijn voor uw site en verzeker u ervan dat deze terugkomen in tenminste TITLE-tag en META-tag en in het begin van de homepage. Voor meer gedetailleerde informatie en praktische implementatie tips:
Zoekmachine marketing – zoekmachine optimalisatie -website optimalisatie - Do’s. Zoekmachine marketing – zoekmachine optimalisatie -website optimalisatie - Dont’s
Keyword selectie bestaat uit twee stappen:
Stap 1. Bestudeer het zoekgedrag van uw (potentiële) klanten. Stap 2. Bestudeer de keywords van de concurrent.
Als u creatief bent zijn er altijd top 10 rankingen te bemachtigen. Kruip in de huid van uw klant. Denk ook aan combinaties met woorden als help, handleiding e.d.
· Meest populaire keywords
Onderzoek De meest gezochte keywords in Nederland Onderzoek Top 2000 keywords google (internationaal) Onderzoek Top 2000 keywords yahoo (internationaal)
Tool - AdwordsMarket.com Onderzoek de populariteit van uw keywords. (nationaal en internationaal)
· Gebruik een combinatie van keywords
Om duizenden en duizenden (irrelevante) zoekresultaten te vermijden zoekt het merendeel van de internetgebruikers op een combinatie van twee of drie woorden. Een generiek keyword (bijv. Cadeau, last-minute) en een specifiek keyword (moederdag, Spanje) woorden.
- 29% zoekt op een combinatie van twee keywords, - 25% op een keyword - 24% op drie - 12 % op vier - 8 % zes of meer keywords
Heeft u inspiratie nodig bij het selecteren van de juist combinatie van keywords? Tool - Google.com (zoeken naar alternatieven of gerelateerde keywords)
Tool -. Overture.com (zoeken naar keywords combinaties bij overture)
Zoekmachine optimalisatie begint bij het bestuderen van uw online doelgroep. Na het bestuderen van het gedrag van internetgebruikers, dient u de zoekmachine optimalisatie strategie van uw concurrenten te ontrafelen.
· concurrentie-analyse
Bij het bepalen van de juiste keywords voor uw webpagina kunt u veel leren door te kijken wat de concurrentie doet ten einde hoog te scoren op de voor u belangrijke keywords of combinaties van keywords.
Welke concurrenten nemen hoge posities in bij zoekmachines op voor u belangrijke keywords?
Tip 1. Eenvoudig zoeken op bijvoorbeeld Google met een voor u belangrijke keyword of combinatie van keywords.
Door vervolgens in uw browser, bij het tabblad beeld te kijken naar de bron van de website kunt u zien welke combinatie van keywords uw concurrentie waar gebruikt.
Het analyseren van de bron kan eenvoudig met onderstaande tool.
Tool - GoRank keywords concurrentie-analyse
Eerst meer leren over keyword density en samenhangende factoren die zoekmachine optimalisatie beďnvloeden.
Vergelijk direct de top 10 vermeldingen van een specifiek keyword op keyword density met onderstaande tool
Tool -Top 10 keyword analyzer
Let op. om gebruik te kunnen maken van deze functionaliteit dient u zich gratis te registreren bij Gorank en en een Google Web API License Key te downloaden.
U kent het ook direct grondig aanpakken en de prestaties van meerdere van uw concurrenten te volgen op verschillende keywords.
Tool - Volg uw web concurrentie
CHECKLIST - zoekmachine optimalisatie – Keyword selectie · Gebruik niet exact dezelfde keywords als de concurrentie, maar wees creatief, verdiep u in het zoekgedrag van uw doelgroep. · Kijk naar combinatie van keywords
Zoekmachine marketing en in het bijzonder zoekmachine optimalisatie staat of valt bij de keuze van de juiste populaire keywords.
Ten einde uw website te optimaliseren voor zoekmachines, is het goed te weten op basis van welke factoren ranking geschied.
Zoekmachine optimalisatie - Rankingsfactoren
|
Zoekmachine optimalisatie
1. keyword selectie 2. rankingsfactoren 3. website optmalisatie do’s 4. website optmalisatie do’s 5. Aanmelden
|
1. Keyword Selectie Het zoekgedrag van uw doelgroep - Meest gezochte keywords - Keyword suggesties (tool)
Concurrentie analyse Keyword density (tool)
Website popularity (directhit) - Click popularity - Stickiness
|
Website gerelateerde factoren Het belang van keywords? Keyword prominence Keyword proximity Keyword frequentie Keyword density Thema
overige factoren webesite populariteit Stickiness link populariteit klik populariteit Doorwaypages |
3. Website optimalisatie Do’s Dont’s Het gebruik van keywords in: Let op bij het gebruik van: HTML Title tag Spam Meta description Frames Meta keywords Flash-intro ALT tags Dynamische content Comment Tags URL / domeinnaam
|